Dins dels ecosistemes digitals, on cada vegada s’esta ficant més el focus en la moderació de continguts mitjançant algoritmes d’intel·ligència artificial, encara imperfectes, és habitual trobar-nos amb casos de censura de publicacions, els coneguts shadow-bans (reducció del nombre d’usuaris que veuen els continguts publicats) o fins i tot clausura de perfils que, a pesar de complir totes les polítiques corresponents, són marcats com a perillosos per les plataformes.

Aquest va ser el escenari amb el que ens vam trobar quan vàrem iniciar la relació amb Royal Queen Seeds. Royal Queen Seeds és una de les marques líders a Europa de llavors de Cannabis, amb la qual hem estat treballant més de 6 mesos per incrementar el seu engagement i la seva penetració de mercat en àrees estratègiques com Europa i Estats Units, on la marca es va convertir en la primera en la historia del seu sector en tenir presència a Times Square  el passat 20 d’abril. 

L’estratègia d’amplificació de la marca li otorgava un rol cabdal a les plataformes socials com Facebook e Instagram. No obstant, i a pesar de que la venta de llavors és 100% legal, els algoritmes de detecció de compliment de polítiques d’aquesta plataforma havien provocat que RQS fos bloquejada i fins i tot eliminada en reiterades ocasions, a pesar d’estar complint amb les polítiques de contingut de la plataforma.

Desde Far Consulting, a més d’implementar una estructura del Business Manager 100% adaptada a les necessitats i reptes de la marca, que ens permetia ser més reactius a aquestes posibles clausures de perfils, vàrem dur a terme una revisió exhaustiva de les polítiques de contingut de totes les plataformes i vàrem implementar una política de contiguts estricte en quant als continguts promocionats, aconseguint un període sense incidències als perfils socials. 

A aquesta revisió la va acompanyar una estratègia de promoció de continguts on s’han aconseguit unes xifres de rendiment destacables, per exemple més de 46.000 interaccions en els seus continguts i més de 13.000 nous fans. La evolució mes contra mes, el principal indicador amb el qual treballem per saber si les optimizacions que realitzem de forma períodica funcionen, també ha estat positiva, essent capaços de reduir el cost per interacció en un 90% comparat amb l’inici de la col·laboració i encadenant 5 mesos consecutius on hem estat capaços de reduir en un 50% el cost per interacció mes contra mes gràcies a les mencionades optimitzacions en plataforma i a la consultoria de continguts.

La nostre proposta de valor amb aquest client es basava, no només en aconseguir aquest tipus de resultats, sino també en proveïr de formació a l’equip de Royal Queen Seeds per a que puguin ser autònoms en la activació de continguts. Per a aconseguir-ho, a més d’un seguiment personalitzat, s’han realitzat sessions de formació i workshops amb l’equip en les quals hem revisat tots els passos per activar i optimitzar campanyes.

Després d’haver estabilitzat els perfils de la marca i d’haver aconseguit els objectius marcats inicialment la nostre oferta de serveis es veurà modificada, actuant més com a partner de consultoria que com a activadors de les campanyes, però seguirem treballant amb la mateixa il·lusió per seguir garantint el creixement i la visibilitat d’una marca clau en un sector en constant transformació i evolució.

Categories: Treballs