Far Consulting porta col·laborant des del 2019 amb el pilot de MotoGP Àlex Rins. Durant aquestes temporades, el context esportiu ha patit grans canvis, especialment degut a la pandèmia, amb la qual cosa el repte de conectar amb el fan, tinguent en compte que aquest no ha pogut veure l’esport d’aprop, ha incrementat la seva dificultat.
A Far Consulting creiem que el factor clau és la rellevància cultural. En la mesura en la que transgredim la barrera de l’esport i ens convertim o aprofitem d’un fenòmen, la nostre popularitat augmenta. Això succeix en els esports, com hem recentment amb la campanya dels Toronto Raptors “We The North”, que va despertar el sentiment de pertanyença d’un equip que fins aquell moment era el “Patito Feo” de la NBA i el va portar a ser campió, però també en series de televisió (com “El Juego del Calamar”) o artistes (com C. Tangana i tot el moviment generat al seu voltant).
La tornada del mundial de MotoGP a Austin era un moment clau, tant per l’Àlex, l’únic pilot en guanyar a les 3 categories en aquest circuit, com per els americans, que després d’un any sense veure el mundial tornaven a sentir el soroll de les motos a prop.
Per això vàrem decidir fer un casc especial, fent nostre un element cultural del país, la seva concepció d’esport com a gran espectacle.
Per a fer-ho vàrem decidir agafar com a base l’esport rei del país, el futbol americà.
Gràcies a un magnífic disseny final de Starline Designers varem ser capaços d’integrar el que sembla un casc de futbol americà de veritat amb els compromisos publicitaris existents, afegint a més un petit homenatge a Nicky Hayden, llegenda local qui va patir un accident de tràfic i morir l’any 2017, a través del seu dorsal 69.
Els resultats no varen poder ser millors. El cap de setmana del 4 d’octubre, quan es va disputar el Gran Premi, l’Àlex va registrar el 4rt volum de mencions més elevat de l’any segons Google Trends. A més, el descobriment del casc, emés en directe per la senyal internacional de Dorna, va ser tot un èxit, com també ho va ser la publicació del casc al perfil de Nolan, el seu fabricant, on ha estat el post amb més likes de 2021.
Les dades d’acceptació han estat tant bones que Nolan ha comercialitzat una replica del casc, que a la seva vegada ha estat la segona publicació de cascs comercials amb més likes del perfil al 2021, només superada per la replica de Casey Stoner.
Una vegada identificats els factors d’èxit com la esmentada rellevància cultural, la integració d’un disseny trencador amb els compromisos publicitaris existents, i vist com explotar al màxim aquesta comunicació, esperem poder donar més sorpreses durant el 2022 amb l’Àlex al calaix més alt del podi.