Sovint ens trobem amb anunciants que volen invertir en digital degut a les seves grandíssimes possibilitats (de segmentació, de medició, etc).

No obstant, cal tenir en compte que el mitjà escollit (ja sigui digital, com e-mail o xarxes socials, o tradicional, com televisió o ràdio) únicament es una carretera que ens porta a un destí (la nostre audiència). Si no tenim clara la destinació, qualsevol camí ens semblarà bo.

La fotografia que acompanya aquest post és un exemple de com posar l’audiència al centre, i en base a aquesta, definir la estratègia de mitjans.

La campanya que realitza Juan Mata (jugador del Manchester United) té un objectiu clar, aconseguir fans i millorar la seva opinió. Els jugadors de futbol avui en dia també son un mitjà més de comunicació, i probablement l’estratègia de Mata passi per construir una audiència que li permeti després negociar millors contractes de patrocini.

 

Per aconseguir l’objectiu, Mata ha creat una llista de reproducció personalitzada a Spotify i l’anuncia mitjançant la plataforma de pagament d’aquest servei de streaming musical.

Què aconsegueix amb això?

1 – Impactar a una audiència molt qualificada: Pot dirigir la publicitat a usuaris que segueix els següents criteris: Interessats en Futbol > No segueixen a Juan Mata > Interessats en Música d’un determinat estil.

¿Com es pot fer això? Les plataformes tenen dades demogràfiques i d’interessos de la seva audiència però Spotify a més te un as sota la màniga, el Social Login. Amb el Social Login la plataforma pot obtenir dades de Facebook de l’usuari, com les pàgines a les que segueix.

2 – Autenticitat: Mata mostra una faceta seva curiosa i autèntica, la qual cosa crida l’atenció a una audiència ja predisposada a que li agradi el contingut si s’ha realitzat correctament la segmentació.

3 – Diferenciació: Perquè, qui més fa això?

Els resultats d’aquesta acció? Més de 6.000 seguidors en dues setmanes, mostra de que el contingut i l’audiència sempre han de ser el centre de qualsevol estratègia, i en base a aquests dos factors, seleccionar els mitjans adequats.

Categories: Oportunitats